Tillsammansdag på Hjortsbergagården

Välkommen till Västrabokyrkans tillsammansdag lördag 7 september

… på Hjortsbergagården utanför Alvesta. Dagen är som vanligt till för alla åldrar med gemenskap, undervisning, lek & allvar. Medverkar gör Magnus P Wåhlin, teolog och politiker, som talar över temat Ekoteologi och klimatutmaningen. Magnus leder också samtal efter lunch. Det finns separata aktiviteter för barn och för ungdomar.

9.30 Incheckning och drop-in-fika (ta med eget)
10 Inledning i kyrkan med sång, sedan föredrag av Magnus P Wåhlin och samtidigt aktiviteter för barn och för ungdomar
12 Lunch
13 Samtal under ledning av Magnus P Wåhlin och samtidigt aktiviteter för barn och för ungdomar
14 Gemensam aktivitet för alla åldrar
15 Fika – vi bjuds på något gott!
15.30 Fria aktiviteter som promenad, bad, pyssel, boule, prata m m
17 Mässa med Carl Wibert Holmén och Rebecka Svensäter
ca 18 Kvällsmat
ca 18.30 Hemfärd

Anmälan & kostnad

Vuxen: 250 kr. Arbetssökande och studerande: 50 kr. Barn & ungdomar 0–19 år: Gratis.

Anmäl dig senast söndag 1 september på anmälningslistan i Västrabokyrkan eller mejla till henrik.henriksson@efs.nu.
Ange namn, vuxen/barn, behöver skjuts, har plats i bil och eventuell specialkost.

Ta med

Eget fika till morgonens drop-in-fika och kanske badkläder…..!

Kommitté & mer info

Henrik Henriksson, Miriam Söreke, Hans & Helle Thulesius, Barbro & Åke Tyrberg