Tillsammansdag på Hjortsbergagården

Välkommen till Västrabokyrkans tillsammansdag lördag 29 september

… på Hjortsbergagården utanför Alvesta. Dagen är som vanligt till för alla åldrar med gemenskap, undervisning, lek & allvar. Medverkar gör Hans Wolfbrandt, kyrkoherde i Lysekil, som talar över temat ”Tjänster och gåvoupptäckande” med utgångspunkt i Efesierbrevet 4, liksom Västrabokyrkans nye präst, Lucas Mellergård. Det finns separata aktiviteter för barn och för ungdomar.

Kl 9.30 Incheckning och drop in-fika (ta med eget)
10 Inledning, föredrag av Hans Wolfbrandt (vuxna), aktiviteter för barn och för ungdomar
12 Lunch
13 Föredrag (vuxna), aktiviteter för barn, Lucas Mellergård (ungdomar)
14-17 Skapande fritid: batik, tovning, meditationsrunda, paddling, kubb, minutmästaren med mera – och/eller sitta och prata
15 Knytfika (ta med fikabröd/kakor till en kakbuffé)
17 Mässa med Lucas Mellergård
18 Kvällsmat
ca 18.30 Hemfärd

Anmälan & kostnad

Vuxen: 250 kr. Arbetssökande, studerande, barn & ungdomar 4–19 år: 50 kr.
Anmäl dig senast den 23 september på anmälningslistan i Västrabokyrkan eller mejla till birgitta.sagemo@gmail.com. Ange namn, vuxen/barn, behöver skjuts, har plats i bil och eventuell specialkost.

Ta med

Eget fika till morgonen, fikabröd till knytfika på eftermiddagen.
En tvättad, vit t-shirt, duk eller liknande i bomull om du vill göra batik.

Kommitté & mer info

Joel Håkansson, Helen & Anders Runesson, Birgitta & Kim Sagemo, Rebecka Svensäter.