Västrabokyrkans dag på annorlunda sätt

Pingstdagen • Den heliga Anden
Västrabogudstjänst
Henrik Polback, Rebecka Svensäter

I år planerar vi för Västrabokyrkans dag på ett annorlunda sätt. Mellan klockan 9 och 15 kommer det att finnas en slags tipsrunda uppsatt på kyrktomten som man kan välja att gå när det passar en själv under dagen. Personalen (Emma Karlsson, Henrik Henriksson, Henrik Polback och Rebecka Svensäter) kommer att finnas på plats och kyrkan är öppen om man enskilt vill be och tända ljus. Man tar själv med sig penna och papper för att skriva ner svaren på frågorna och en smartphone (gärna med hörlurar så blir det lättare att höra) så man kan scanna de QR-koder som i anslutning till varje fråga kommer att finnas anslagna. Då tas man vidare till ett videoklipp som är en hälsning av något slag. Vill man bara gå tipsrundan utan att använda smart telefon så går det förstås bra. Man kan avsluta rundan med kyrkfika om man vill och då tar man med sig sin egen fikakorg.

Välkommen!