Kalender

Här ser du allt som händer i Högstorps kyrka framöver. Har du frågor så kontakta oss gärna!

tor
Judisk påskmåltid
mar 28 kl. 17.30

En enkel påskmåltid så som Jesus och lärjungarna firade den.

Vi samlas för en enkel måltid enligt den judiska påsktraditionen. Det blir en utmärkt inledning till nattvardsgudstjänsten kl 19:00. Måltiden firas så som Jesus och hans lärjungar firade den och som den firas än idag av judar. Den ger en djupare förståelse kring det som hände på skärtorsdagen och under påsken.

Anmälan till Henrik Polback senast 18/3 på 072-574 35 65 eller henrik.polback@svenskakyrkan.se.

tor
Kvällsmat i kyrkan
apr 11 kl. 17.30 – 19.00

En mötesplats för nya och gamla deltagare i alla åldrar och sammanhang i Högstorps kyrka: Du som deltar i en vardagsverksamhet, du som kommer till söndagsgudstjänster och du som sällan eller aldrig varit i kyrkan tidigare. Vi äter kvällsmat tillsammans i församlingshemmet, umgås och hittar på någon gemensam aktivitet.

Alla är välkomna och du behöver inte anmäla dig. Kvällsmaten är gratis, men du får gärna ge en gåva till Barn i alla länder (BIAL) som tack.

Vid eventuell allergi, kontakta Henrik Polback, henrik.polback@efs.nu.

tis
Föredrag med Jan-Olof Johansson
apr 16 kl. 19.00

”Se vi går upp till Jerusalem” – helig stad för tre religioner

Föredrag med Jan-Olof Johansson, biskop emeritus

sön
Högstorpsgudstjänst med söndagsskola
apr 21 kl. 10.00

4 söndagen i påsktiden • Vägen till livet

Marcus Sandberg, Cecilia Nordquist
Kyrkkaffe (kommitté 3)
Efter kyrkkaffet berättar Lennart Simonsson om projektet Power up Ukraine, som är ett ideellt projekt från Vasakyrkan i Kalmar vars uppdrag är att samla in och frakta olika typer av elgeneratorer till krigsdrabbade områden i Ukraina

Delta i diskussionen

1 kommentar

1. Hösten 2023 flyttade samarbetskyrkan mellan EFS Missionsförening i Växjö och Växjö stads- och domkyrkoförsamling från Västrabokyrkan till Högstorps kyrka. Det innebär att all vår verksamhet numera äger rum på Högstorp. Välkommen att delta i våra gudstjänster, grupper etc där istället!
    – – –
    Som ni säkert sett ser hemsidan inte ut som förr. Det har skett en uppdatering ”under skalet” som gör att den mall vi har haft tidigare inte fungerar längre. All information finns dock kvar och kan nås via menyn ovan. Vi hoppas kunna hitta en lösning framöver som gör att alla sidor kan visas på ett snyggare sätt.