Vi söker vik vaktmästare på 75 %

Sista ansökningsdag 30 juni. Tillträde 25 augusti eller enligt överenskommelse.

EFS är en självständig organisation inom Svenska kyrkan med betoning på den personliga tron på Jesus Kristus, mission, lekmannaengagemang och vardagskristendom. Vars och ens möjligheter att växa i tro och utvecklas i lärjungaskap är viktiga. Vi vill verka för en kyrka som bärs av mångas engagemang och delaktighet. EFS vision är ”Människor och samhällen förvandlade av Jesus”.

I arbetslaget i Västrabokyrkan ingår samarbetskyrkopräst, präst med ansvar för barn- och ungdomsarbete, kantor samt vaktmästare.

Arbetsbeskrivning

Du ansvarar för att fungera som vaktmästare och värd under gudstjänster och andra samlingar i Västrabokyrkans lokaler, samt se till att utemiljöerna underhålls och är i funktionsenligt skick utifrån den typ av verksamhet som kyrkan bedriver. Det innebär att du behöver städa och göra i ordning lokalen inför och efter aktiviteter i kyrkan och församlingshemmet. Underhåll av utemiljöerna innebär bland annat gräsklippning, beskärning av häckar och skottning. I tjänsten ingår fastighetsskötsel samt enklare underhåll och reparationer. Du köper in inventarier, kontorsmaterial och annat vid behov. Andra ansvarsområden är IT, brandskydd, lås och larm, ventilation och belysning.

Om dig

Vi söker dig som ställer dig bakom EFS vision och värdegrund. Du behöver vara händig och ha en förmåga att möta människor samt sköta sysslor enligt ovanstående beskrivning. Körkort krävs också för tjänsten. Det är en merit om du har erfarenhet av fastighetsskötsel. Som person vill vi att du är flexibel, har god samarbetsförmåga och har en hög serviceanda.

Övriga upplysningar

Tillträde den 25 augusti eller enligt överenskommelse.
Anställningen är ett vikariat fram till och med 2023-02-28.
Arbetstiden är förtroendearbetstid, vilket innebär att det förkommer en del kvälls- och helgtjänstgöring.
Arbetsorten är Växjö.
För anställningen gäller Arbetsgivaralliansens bransch- och löneavtal för Trossamfund och Ekumeniska Organisationer.

Kontaktuppgifter och ansökan

För upplysning om tjänsten, kontakta:
Helle Thulesius, kontaktperson i personalfrågor i styrelsen för EFS i Västrabokyrkan, 076-398 50 82
Magnus Widholm, regional missionsledare för EFS Sydöst, magnus.widholm@efs.nu

Facklig representant för Vision-ekumeniska är Malin Söderstjerna-Ersson, 070-34 33 777, malin.soderstjernaersson@fv.vision.se.

Skicka ditt CV och personliga brev till vastrabo@live.se. Skriv ”Vaktmästartjänst” samt ditt för- och efternamn i ämnesrutan.
Sista ansökningsdag är den 30 juni.