Lucas Mellergård ny präst i Västrabo

Välkomnas officiellt i Västrabokyrkan 9 september.

Vi har glädjen att hälsa Lucas Mellergård välkommen som ny präst i Västrabokyrkan. Han är 38 år, prästvigdes 2012 och kommer närmast från en tjänst som komminister i Boo församling utanför Stockholm, där han bland annat arbetat med Alphakurser och Nya sätt att vara kyrka. Lucas beskriver sig själv som någon som gillar att nätverka och samtala med människor, baka, odla och skapa musik och film. Han brinner för att göra evangeliet tillgängligt för den moderna familjen, men även bygga goda mötesplatser för alla åldrar.

Nu har Lucas flyttat till Växjö tillsammans med sin fru Sara, som arbetar i Equmeniakyrkan i Växjö, och två små barn. Han började sin tjänst 15 augusti och kommer att välkomnas officiellt i Västrabokyrkan 9 september. Vi önskar Lucas välkommen till oss och honom och familjen Guds välsignelse.